Friday 1 November 2013

perhati!..serap!..buat!..

dietitian-to-be, InshaAllah :)

Assalamualaikum semua..

31/10/2013, hari pertama aku praktikal di Klinik Kesihatan Kelana Jaya. Bangun pukul 5 kott!

Excited! hahahahaha..

Bagi aku, memang best jadi clinical dietitian ni, tapi mesti la diri tu tinggi ilmu di dada pasal pemakanan-pemakanan pesakit ni. 
Kalau tak, tergagap-gagap la depan pesakit.
  macam aku la tu :p 
Bila aku try consult sorang patient ni, baru aku tahu betapa noobnya aku dalam
 bab-bab MNT (Medical Nutritional Therapy). 
Banyak lagi ilmu yang aku kena pelajari dan praktikkan, baru la ilmu tu kekal kannn. 
ok la, as my first experience for this attachment, 
aku nak share sikit pic-pic sebagai kenangan dan inspirasi untuk lebih bersemangat..
hehehehe  ^_^




at first, kami perati dulu macam mana CI consult pesakit 



then, baru la turn kami pula..hehe..
Shazana handle patient yg ada kencing manis + darah tinggi



  lepas tu my turn pulak untuk consult patient. Nama dia, Encik Johar. Pakcik ni ada kencing manis. Almost penyakit yang kami jumpa ada penyakit kencing manis, so memang kena expert pasal penyakit ni. 




sebelum balik tu wajib la bergambar kan..hehe
bersama dengan pegawai dietetik Klinik Kesihatan Kelana Jaya yang hebat, En Anuar



done for today! 
TQ <3





No comments:

Post a Comment